SOFIA NORBERG

Jobb och att få ihop vardagen
 
Jag har mycket jobb framför mig denna sommar. Vilket är superbra då jag verkligen får chans att komma in i mitt nya jobb utan att behöva tänka på något annatsamt tjäna cash, men samtidigt så är det lite knepigt att få ihop vardagen på ett snyggt sätt. Jag vill till exempel komma iväg till gymmet 3 dagar i veckan, men har man många 9 timmarspass blir det svårt att få ihop det tyvärr. Sitter någon inne på små tips för att göra detta lättare på något sätt? Let me know!
Annars rullar livet på. Har som sagt nytt jobb, numera jobbar jag på ett smoothie - och hälsokosthak. Har endast jobbat 5 pass, varav 4 upplärning, så är fortfarande rätt så "ny" vilket jag hatar. Vill komma över den här nybörjarfasen så snabbt som möjligt då jag sätter sån stor press på mig själv. Självklart är det naturligt att man inte vet hur man ska göra när man aldrig gjort det förut, right? Dock har jag väldigt svårt att inse det själv och låta mig själv vara nybörjare. Jag gör allt jag kan för att förbereda mig, men den bästa lärningen sker ju faktiskt under passen. Självklart. Så nu laddar jag upp inför morgondagens pass och hoppas på det bästa. 
 
 
//S 
 
Morgonprommis
 
 
 
Idag bestämde jag mig för att kickstarta den här veckan på bästa möjliga sätt. Med en lång promenad i skogen. Man borde verkligen vara ute i skogen mer, det är renande både fysiskt och psykiskt. 
Det blev tillslut ca 7 km, under dessa blev jag attackerad av ett antal kryp, såg en kräfta i dammen och åt blåbär. Rätt så mysigt ändå. Så nu har jag massor med energi till att göra lite jobb idag! Men först ska jag bli fräsch och få i mig lite i magen. 
 
Hoppas ni får en toppendag!
 
Smoothie bowl
 
Jag är en medlem i klubben "vi som behöver frukost för att fungera normalt". En ny frukostfavorit för mig har blivit att göra smoothie bowls. Så fräscht, fruktansvärt gott och otroligt vackert. Det är även otroligt lätt att göra.
Grunden är en helt vanlig smoothie, och här kan man ju variera i massor! Just den på bilden innehåller blåbär, avokado, banan, spenat, jordgubbar, havremjölk och hampaprotein (mest för att jag är vegetarian och behöver proteinet). Dagens topping blev färska jordgubbar, valnötter, kokoschips och chiafrön. Vips så har man fått i sig en frukost fullproppad med näring! I love it!